hvor ble det orginale bloggnorge av?

Edit; ble litt dårlig formulert i natt, så MANGE missforsto poenget mitt.. Må få i meg litt frokost og skrive det på nytt, så dere skjønner hva jeg mener.

20090430 bilder
Okei da, så er jeg kanskje ikke så orginal av meg jeg heller. Men vi kan jo skjerpe oss sammen? Liksom litt... parterapi?

96 kommentarer

Isabel Mortensen <3

26.jun.2009 kl.01:12

hehe, så enig med deg!
Benedichte olsen

26.jun.2009 kl.01:13

ganske enig. ganske lei av og se folk kopierer tekster!
Silje Yri

26.jun.2009 kl.01:14

I know.. Sykt irriterende! Også har du jo alle de motebloggene da.. 13 åringa som tror dem kan mote som Ulrikke bare fordi dem veit at gladiatorsandaler er in. Latterlig!
elise klausen

26.jun.2009 kl.01:16

jeg har ikke hermet etter noen tror jeg, ikke med vilje hvertfall
Marthe

26.jun.2009 kl.01:17

Comboterapi har vel mange godt av :o Heldigvis kan jeg trykke hånden godt inntil brystet mitt når jeg sier at min blogg også er 100 prosent meg. Thank God!
Marie

26.jun.2009 kl.01:17

Hvor orginalt skal man skrive da? ;s Om det er ca. 100 millioner blogger der ute, hvordan skal man klare å skille seg ut? Greit med "heia" fra Lars Tangen, for det er det nok bare han som sier, men ellers er det nok opp til hver enkelt hva man vil skrive om. Og som oftest går nok det i hva alle gjør; nemlig outfits, fyllehistorier og kisses på endelsene. Heller skille deg mer ut med bedre skrivemåte og innhold, bilder og design. Ingen blogger er helt identiske :-)
Vilde

26.jun.2009 kl.01:21

"men hvor kult er det at gutter fra Oslo åpner blogginnleggene sine med en Moldensers måte og si hei på?"Dårlig eksempel du kom med, det er ikke bare i molde man sier heia :)
Frida

26.jun.2009 kl.01:21

er det noen blogger du sikter til da eller?
theresekristina

26.jun.2009 kl.01:22

Bra innlegg :)
Cassandra

26.jun.2009 kl.01:22

Du har så rett! Er helt enig med deg.
Marthe

26.jun.2009 kl.01:23

Så sant, så sant, Julia. Du har alltid noe bra på hjertet og du skriver utrolig bra!Heldigvis kan jeg si at bloggen min er unik. Den er min og det er meg! Ikke noe Ida-Lars-Julia-Ulrikke- prega tekst her, nei ;pSkal jeg herme etter noen eller hente inspirasjon hos noen skriver jeg det iværtfall.

26.jun.2009 kl.01:23

Det er jo faktisk flere som skriver kisses på slutten enn Ulrikke og sier ''heia'' enn Lars Tangen da, men selvfølgelig mange hermer og det er mye bedre å ha sin egen blogg liksom som er 100% deg, men hvis en eller annen person skriver heia eller kisses så betyr ikke det nødvendigvis at det er tatt fra noen i det hele tatt. :-)
sandra elisabet

26.jun.2009 kl.01:24

ENII !!!!
marlene angell

26.jun.2009 kl.01:24

Angående den "heia" greia så er det faktisk MAAAAAAANGE som har brukt det fra før. Tror jeg da. Vi her i nord bruker det ihvertfall hele tiden :)
Anja Tveit

26.jun.2009 kl.01:26

Bra skrevet julia :)
Annette

26.jun.2009 kl.01:28

fornuftig sagt:)Men du kan du være sån snill å si hva du gjør med extationhåret ditt for at det holderseg så fint?hva putter du i håret? Mitt bare floker seg til og det er også frasara. Plis svar!!:)
Ingrid

26.jun.2009 kl.01:29

problemet når det er så mange som skriver, er jo at det er flere der ute som er litt like deg selv, og selv om de skriver på det de kaller deres måte, er det ikke like lett å skille seg ut. alle disse såkalte forbildene til de ukjente bloggerne er ikke nødvendigvis en inspirasjon, kan jo være det er andre der ute som sier heia, eller skriver kisses etter innlegget sitt uten å ha sett så mye på topplistene..
Gauderan

26.jun.2009 kl.01:42

Må si meg enig der ja ;-)Kopiering er rett og slett...lamt (?)Ganske fersk og ny i ak. bloggverdenen, men les vår "nye og ferske" blogg ;-) den er unik (hehhh..)Hilsen to overtrøtte gaudera med en altfor lang og dradd humor :-DD

26.jun.2009 kl.01:42

gå å legg deg,bare syting på deg
Amy

26.jun.2009 kl.01:47

Herregud for et usaklig innlegg ! Det er jo ikke unormalt og skrive / si "Hei søtinger" eller "Heia". Flere i OSLO har brukt "Heia" i flere år. Og hvor unormalt er det å skrive "kisses" og "hugs". Virker som du ikke lenger har noe interessant å komme med i bloggen, når du støtt og stadig skal kommentere andre bloggere, du er ikke så veldig original selv. En typisk brunkrem babe, kan ikke si du skiller deg så utrolig mye ut selvom folk leser bloggen din. Og i det siste har bloggen din (skrivemåten din) blitt utrolig lik Ida Wulff sin skrivemåte. Kanskje du skal feie din egen dørmatte før du feier for noen andres? Snakk om å være selvgod og opphengt.

26.jun.2009 kl.01:54

Bare fordi toppbloggerne skriver det betyr det jo ikke at de var først ? Kan godt hende en har hatt blogg lengre enn dere . Forresten, kissed og heia skriver vel alle? og de fleste har da fyllehistorier? ser ikke hvor herminga er når det er noe allment :)
Ailin

26.jun.2009 kl.01:55

Hei! På dette var det svært synlig at du bruker clips, pga kanten med skuldrene. Men fint hår:) Legg ut bilde av deg uten clips da ?:)
Ida

26.jun.2009 kl.02:02

mye bra sagt, men når å si "heia" er å herme, hva kan man egentlig si som ikke er herming. pga EN gutt har sagt heia så kan ikke andre si det, fordi han er mer kjent enn oss andre? enn hvis det var noen som var mindre kjent som startet med å si heia lenge før lars, men ingen la merke til det liksom. skjønner du poenget? ellers, du har så rett! mange kopierer alt en sier.
SARA

26.jun.2009 kl.02:04

det med Lars Tangen og "heeia" er bare dumt, det er nok mange flere enn Lars Tangen som bruker heia, vertfall de fleste jeg kjenner og jeg tror ikke det er fordi Lars Tangen skriver "heeia".. men jeg er litt enig med deg at det blir teit og nesten ordrett kopiere andre folk sin blogg, enten de er på topplisteen eller ikke, litt orginalitet må folk tross alt ha.
Martine

26.jun.2009 kl.02:06

Enig med Vilde.. Er jo ikke bare i Molde man sier "Heia"..
TE

26.jun.2009 kl.02:09

du har jo nylig hadd noen vblogger som ligner MYE på ulrikke sine. . . . .

26.jun.2009 kl.02:20

Julia, jeg skriver kanskje " hei søtiser" på noen av innleggene mine, men jeg hermer ikke etter Ulrikke! Har aldri lest bloggen hennes heller. Jeg syns du var litt patetisk i dette innlegget! Alle bloggere kan vel skrive hva de vil uten å herme! Kanskje noen av toppbloggerne er forbildene deres, og kanskje de ønsker å være på topplisten de og. I noen innlegg føles det ut som du er litt "stor i kjeften" bare for du er på topplista på blogg. Du burde tenke litt på det neste gang. Jeg har lest bloggen din lenge og jeg syns den er kjempe bra, men etter at jeg leste dette innlegget skuffet du meg. Føles ut som disser alle andre som ikke er på topplisten!Det er vel ingen som "kopierer" innleggene deres, bare for dere er toppbloggere.Her oppe i nord norge sier alle "HEIA", men vi HERMER ikke etter Lars Tangen! Her har vi sakt det i mange år før Lars Tangen bynte å si det på sine videoblogger! Og vi kan vel lage oss blogg vist vi vil. Jeg laget blogg for å skrive om hva jeg bruker å gjøre. Søsteren min laget blogg, og jeg syns det så arti ut å skrive om hva man bruker å gjøre. Jeg brukte lang tid før jeg laget meg blogg, men nå føles det lettere ut nå som jeg får dele litt av livet mitt med andre! Husker du det innlegget som het " Jeg er bare Julia!". Hvor ble det av den jenta! Kanskje du burde lese det innlegge å tenke over hva det stå på disse to innleggene!
Linn

26.jun.2009 kl.02:32

jeg er faktisk enig med mange her, og det siste innlegget er jeg veldig enig i. Har likt bloggen din lenge, leser litt nå og da. men dette innlegget ødela litt, fikk et litt annet syn på deg. selvgod og fordi du ligger på topplisten, så er vi andre "mindre" ? det var litt leit å lese det her. da er du klar over det iallefall, tenk over det neste gang. det kan såre oss andre når du uttaler deg sånn..
Julie Kristine

26.jun.2009 kl.02:33

Så det er tåplig av en person å skrive "kisses" i slutten av et innlegg fordi det er en annen "større" bloggers varemerke? :p Man burde skrive som man vil, uten å prøve herme. Men det at om en litt mer tilfeldig blogger har noe likt (som er gaaanske sannsynlig med tanke på alle bloggene) som en "kjent" blogger, så er det nesten en selvfølge at - ja , den tilfeldige bloggeren hermer.Helt ærlig så bryr jeg meg 0 om topplisten og 0 om de store bloggerne osv. De er ikke mer spesielle enn noen andre bloggere :-) Skulle jeg finne på å skrive "Hei søtinger" så er det neppe noe jeg har sett fra Ullerikke Lund, en blogg jeg faktisk aldri har besøkt :p
trine

26.jun.2009 kl.02:39

Heiaa er ikke moldenserns måte da.
Karoline Madeleine

26.jun.2009 kl.02:40

Er så enig! Vet at det er lettere for deg å si det som er litt mer etablert blogger enn meg, men hallo, det finnes grenser ja. Jeg skjønner hva hun mener med Lars Tangens "heiaa", fordi, han sier det på SIN MOLDENSERMÅTE, og f.eks vi i Tromsø sier også "heia" men ikke med samme tone.. så skjønner deg jeg, Julia.
Maren Andrea

26.jun.2009 kl.02:48

hahahahahahahahahahahahaaaa, du har mye og iritere deg over as. Skal vi se, Julia Nyland; bruker extensions fordi alle andre gjør det, brukte melonotan fordi alle andre gjorde det, blogger fordi alle andre gjør det, og melder seg inn i fpu fordi alle ( Lars Tangen ) gjør det. Fy faen, dere topplistere lever i deres egen lille blogge boble dere. Hvor dere er rikskjendiser og alle vil på død og live være som dere. Når det går så langt at du blir irritert over hva folk skriver på starten og slutten av innleggene sine, er det vel på tide å sprekke den bobla? Den dagen du har noe ordentlig å komme med går jeg inn på denne bloggen igjen.

26.jun.2009 kl.02:52

Haha, må nesten si at d dær e d dårligste innlegget æ har læst fra dæ så langt..Du kan virkeli ikke komme og si at "Heia" e en måte og si Hei på fra Molde?! Kan med handa på hjerte si at ca halvparten av norges befolkning starte sine samtala med andre menneska på den måten, så plis ikke kom med den dær.Å at folk skriv "Kisses" e vell heller ikke sæli unormalt? Du av alle burde vite kor mange bloggera det e i Norge, så vest alle skulle ha sin egen måte å si "Hadet" på, trur æ det hadde vært litt førr komplisert.Hadde du dærrimot kommet med noen bedre eksempla på kopiering etc, trur æ du kunne formulert dæ bedre.Sorry, Julia, like bloggen din, men det dær blei for drøyt!
Stine alexandra

26.jun.2009 kl.03:05

hvem som helst kan vel si kisses og heia? ikke lars eller ida som fant opp de ordene :p usaklig innlegg!
nina

26.jun.2009 kl.03:18

herregud da barbiedop jente,ro deg ned med ordspråket ditt.du sutrer over alt, la oss bloggere blogge som vi vil.vi hermer og hermer.hva så lsm?! omg. dramaquen
Mette Albrigtsen

26.jun.2009 kl.03:19

Julia. Nå er du faen så latterlig!STORE deler av Norge sier HEIA ettersom sin dialekt er HEIA en måte å uttale HEI på.seriøst Julia. Heia er vell FAEN ikke noe Larstangen stil!Skjerp deg!
NadiaBergesen

26.jun.2009 kl.03:34

Er så enig!! du skriver så fantastisk bra.
Jea

26.jun.2009 kl.03:57

Å herregud! Jeg kan ikke annet enn å le jeg :PMerkes at du bare er 16 ja :P
Simon Amundsen

26.jun.2009 kl.07:46

Hehei. Jeg skjønner din frustrasjon da jeg selv har sett med egne øyne at andre hermer. Ja, hermer etter de på bloggtoppen. vet ikke helt hva de vil oppnå egenlitg. Men jeg kan være ærlig å si at jeg av og til har sagt: Hei søte og dere ikke søte' Det var liksom en lars ;) .. Eller brukt ordet hvalross i innleggene mine. Det er liksom typisk deg å si. Men når jeg skriver innlegg tenker jeg litt lite over det, så sikkert på tide å bli litt original nå og tenke litt selv ha egne ord og uttrykk ;)
Marita

26.jun.2009 kl.08:37

Hva faen ? ro deg selvtilliten 10 hakk ned ! Hva er det som gjør din blogging så veldig unik frøken? Du er 15/16 år, det er kjekt å lese bloggen din men du er ikke et forbilde :-)

26.jun.2009 kl.08:44

Heia og kisses har jo vært sagt lenge? Egentlig ganske normalt og skrive det på bloggen sin ;-) Selvom toppblogger har skrevet det før kan det godt være litt mer ukjente blogger som har skrevet det før dem.
Hedda

26.jun.2009 kl.08:53

Så mye du har å klage over i det siste :p Først om blogglista. Du har alltid sagt du blogger fordi du selv liker det, og overhodet ikke fordi du skal være på topplista. Men hva er greia med å klikke da? Jeg skjønner at du vil være der, men du må vite at det er mange andre som har blogga like lenge, hvis ikke lengre, som også er flinke. Den lista var korrupt! Det er ikke det at jeg ikke like bloggen din, fordi jeg har lest den lenge. Men i det siste har du virka ovenpå. Skikkelig! Jeg liker at du er ærlig, men du sier du ikke kommer med personangrep, og er saklig.. Tja, les det om Vilde en gang til. Hadde du ikke gått mot personangrep da, så hadde du ikke nevnt henne. da hadde hele artikkelen vært grei. Og la henne få være på topplista hvis det absolutt er det henne har som mål ved bloggingen sin, hun er trossalt liten og man ser jo at hun ikke fortjener den, i og med at hun hopper opp og ned hele tiden. Ikke bare en plass, men flere. Jeg sier ikke det her fordi jeg ikke liker bloggen din, tvert i mot. Men jeg syns du hele tiden skal sammenlikne deg med ida wulf, og ulrikke lund. Dere alle er forskjellige bloggere, og de er både eldre enn deg, har skrevet lengre enn deg. Og jeg kunne sagt dere var like. MEN de skriver ikke innlegg daglig om hvem som fortjener ditt, og at folk hermer etter henne! Så klart de gjør, hun er jo god! Så jeg skjønner ikke hvorfor du gidder å bry deg, hvis du mener din er bedre ( den er helt klart det) enn de som hermer, OG du skriver jo at du vet det selv også :) Stå på
A N E T T E ;D

26.jun.2009 kl.08:54

visste ikke at noen av dem skrev no sånn heia, eller kisses jeg :Per nok ikke di bloggene jeg leser..men tror ikke jeg har skreve no sånn heller da..å det er jo forresten mange som bruker heia? det sa hvertfall jeg mye før.. å da hadde jeg nok ikke hørt om blogg engang !
aj

26.jun.2009 kl.09:07

jeg er litt uenig, hvis folk skriver Kisses, heia eller hei søtinger så betyr det ikke nødvendigvis at de kopierer andre topp bloggere. Du kan heller ikke si at Kisses er Ulrikke Lund sitt varemerke, det er mange som bruker det selv lenge før hun begynte å blogge.:)
LT

26.jun.2009 kl.09:09

Er enig med deg i at det er teit å omtrent ordrett "kopiere" innlegg til folk. Det er bare teit. Men syns det blir for dumt å dra inn helt vanlige uttrykk som "heia" og "kisses". Lars Tangen og Ulrikke lund var ikke de første som kom på de ordene. Bare for at "toppbloggerne" bruker ordene, betyr det ikke direkte at de har tatt det fra DERE. Folk har lenge før deres bloggtid både sagt og skrevet slike ord, så ro ned sjølgoheten 10 hakk takk.
Michelle

26.jun.2009 kl.09:17

Slutt å klag, la folk få lov til å gjøre det de vil. Og bare fordi de skriver kisses og sier Heia behøver det nødvendigvis ikke å være herming etter Lars eller Ulrikke. De er ikke de eneste i verden som bruker det.
nell

26.jun.2009 kl.09:35

Jeg vet ikke hvem Lars Tangen er, men har hørt "Heia" før!:P Så om noen skriver det, hermer de ikke nødvendigvis etter han!! Er jo fult mulig å skrive noe likt som andre, uten at de hermer. Er jo ikke som om vi ikke har hørt disse ordene, før noen av bloggerne brukte dem. Venninnen min avsluttet meldingene sine med "Kisses" før man hadde lest bloggen til Ulrikke. Jeg pleier ikke å skrive noen av disse ordene selv i bloggen min, men bare sier det liksom, at det kan faktisk være helt tilfeldig!! :)) Liker bloggen din btw!:)
Mats

26.jun.2009 kl.09:41

"Jeg ser også på meg selv som en relativt positiv jente som vet hvor hun vil her i livet."Skriver du. Du skrev også at du bare tar ting som det kommer og at du ikke vet hva du vil bli når du blir stor.Tenkte bare jeg skulle informere om at dette er en selvmotsigelse, frøken :)
HR

26.jun.2009 kl.09:45

Dette blir vel litt for dumt. Jeg kunne fint skrevet disse tingene i en blogg (har ikke blogg jeg altså) uten å ha lest de bloggene du nevner. "En moldensers måte å si hei på".... mange som sier det på Østlandet også altså. Litt høy på pæra virker du dessverre i dette innlegget.
SILAT - Silje Glorvigen

26.jun.2009 kl.09:46

Jeg skjønner godt hva du mener Julia, men jeg synes du var LITT uklar i dette innlegget. Du skrev om noe du ikke kunne dra ut så langt at det overbeviste meg. Klart det er en del av dem som hermer. Enten for å være en drittunge eller fordi de setter dere som forbilder. Og det er ganske så vanskelig å blogge om noe HELT forskjellig hver dag. Tenk på alle som har skrevet om Michael Jackson da? Det er sikkert 4000 bloggere som har nevnt at han er død iløpet av natta! Man klarer ikke skille seg helt fra hverandre, ser du. Men det spørs hva du mener. Jeg synes du var litt på jodet når du skrev dette innlegget, eller så var det vanskelig for deg å finne de rette ordene. For jeg ble slettes ikke overbevist om dine meninger her. Dette ble som et innlegg bare for å skrive noe, liksom. Og "heia" er vel noe alle bruker. Men når en "kjedis" bruker det, blir selvfølgelig andre påvirka. Det blir som reklamer! Den miljøagentene-reklamen har jo tatt over hele Norge. "Jeg er ikke sint, jeg er bare veldig, veldig skuffet"Bare tenk litt på det, Julia.
Vilde

26.jun.2009 kl.09:48

Det ble litt for teit. Heia, det er brukt overalt, selv jeg som bor i Oslo, sier heia noen ganger.( greit, fordi jeg har familie på sørlandet.) Men, du kan ikke si at det er KUN Lars Tangen som for lov å bruke Heia? Det blir for teit. Kisses, det er også brukt overalt! Såklart er det fler enn EN person i hele Norge som bruker "kisses"? Åpne øya litt, vær så snill. Bloggen kan være 100% Benjamin, selvom han sier "heia", og den kan være 100% Leah selvom hun skriver "kisses", eller "hei, søtinger." Og det med outfitbilder. Herreland, forventer du at folk skal ha klær fra en eller annen superbutikk i utlandet hver dag? Outfit-bildene skal være av outfitet sitt den dagen, og om en person har på seg HM-tskjorte den dagen, så gjør vel ikke det noe?Pleide å like å lese bloggen din, men så kommer du ut med noe slikt som dette? Nice.
Mammarie

26.jun.2009 kl.09:48

Hehe, det var mange som ble sure her ja, men jeg er så enig med deg!!!
Andrine

26.jun.2009 kl.10:08

Jeg er helt enig med deg, alle ordner seg blogg for tiden! Det er jo bare tull! Og de må jo være seg selv, de kan ikke herme etter alle andre bloggere, jeg blir nesten gal av å se det! Å det er bra at du får det ut! Tusen takk for at du er deg selv, og jeg leser bloggen din hver dag, den er utrolig bra! ;-))
Daniel & Marius

26.jun.2009 kl.10:11

Sv: haha, du skulle virkelig vært der å sett:P lættis:D
Mari

26.jun.2009 kl.10:15

Oisann, mange som følte seg truffet..Jeg er i hvert fall helt enig med deg Julia! Dritlei av alle "mote"bloggene der ute som er helt like
Theil

26.jun.2009 kl.10:16

95% av alle bloggene på blogg.no handler om det samme. Jeg lagde meg blogg for et par uker siden som kun handler om fotball. Dette fordi jeg er en fotballgeek og har mye på hjerte, men så også et potensiale i å skille seg ut blant resten av bloggene slik at jeg kan få mange lesere.
Anniken

26.jun.2009 kl.10:18

øh ok? Det her endret synet mitt på deg. Hva andre skriver skal vel ikke påvirke dere? Det er da ikke ulrikke lund som har førsterett på og skrive "Kisses" - har du tenkt på at det finnes bloggere som startet og blogge før dere blogget også som kanskje sa de greine?OG "Hei søtiser" har du hvertfall ikke førsterett på ! Herregud så tragisk, kan ikke folk få si det fordi du er på topplista? Det blir akkuratt som om jeg skal si ; Du kan ikke skrives "Blogges!" fordi det skriver jeg, går vi i barnehagen elns?Skal det bli sånn; Jeg har førsterett på det, det,det,det og det.Wtf? Jeg tror du er litt for innbilsk.
: )

26.jun.2009 kl.10:22

Altså... De fleste fra Finnmark sier "heia" de også...
L

26.jun.2009 kl.10:25

Folk tenker så til nesetippen noen ganger! KAN DERE IKKE SKJØNNE LITT AV IRONIEN? Det med av Lars tangen åpner innleggene med Heiaa! var for å understreke at HAN begynte med det på blogg! Jeg blir så skuffa av visse folk. Julia bruker ironi til å sette ting liiitt på spissen, men så er det jo sånne inngrodde nisser som ikke skjønner det og begynner å syte om det. Du er flink Julia, folk er misunnelige fordi du er på topplisten og skriver sannheten.
Helene Borud

26.jun.2009 kl.10:29

"..og ingen fyllehistorier fra Ida. (haha)."HAHA, jeg ler!
Mia Bentzen

26.jun.2009 kl.10:29

Ganske så enig, men i trøndelag siaer vi alltid ''heeia, eller heia'', å det har vi jo gjort i maaaange år! Så det er jo ikke lars tangen sitt da ;>
Elin Svendsen

26.jun.2009 kl.10:30

tror folk sa Heiaaaaa, før Lars gjorde det :-P
Silje

26.jun.2009 kl.10:34

Her er det to blogger dere burde se på:))Gjerne komentere:)www.kyllingen.blogg.nowww.tvslave.blogg.noNÅ kan du komentere noen ukjente blogger Julia;)
Susanne

26.jun.2009 kl.10:40

Så du er orginal du liksom? heh
L

26.jun.2009 kl.10:45

Det blir for dumt å si at "heia" er å herme etter Lars, når halve Norge hilser på denne måten.
Julie Midtsian

26.jun.2009 kl.10:58

kan ikke helt si at jeg er enig i den der. Du kan ikke si at det var lars tangen som begynte å si "heia". Kan nok være noen før lars tangen som har sagt det. Det er bare teit å si. Og uansett , hvem bryr seg da ? Om jeg skriver "heia" på et av innleggene mine; "og nei, gud, jeg hermer etter lars tangen. Da må jeg ta det bort." Er nok ikke slik det funkerere. Synes dette innlegget var litt merkelig. Men du har nok rett i noe du sier : - )Men men. Nå sier jeg bare hva jeg mener, jeg leser bloggen din hver dag og det er den første jeg leser også: - )
Elise

26.jun.2009 kl.10:58

for det første, jenter og gutter som nettopp har fått seg blogg må begynne et sted, og da søker de etter inspirasjon i andres, ti de kanskje seinere finner sin måte å skirve på. For det andre, slutt å snakk som om du er journalist og rådgiver. Du skriver som om du har det siste og (beste) ordet i alle slags saker? Du ser ut som absolutt alle andre sosse-jenter og oppfører deg likt som alle andre. skjønner ikke hvorfor jeg leser bloggen din lenger.
♥ k a t r i n e

26.jun.2009 kl.11:02

ja, helt enig med deg!fine bilder av deg :-)
Ole Åvold Nerkvern - Min Verden

26.jun.2009 kl.11:04

Helt enig :)
mona

26.jun.2009 kl.11:05

nei, du sa noe der du, du er ikke av den orginale selv heller! prøv og bli litt mer orginal
Anonym

26.jun.2009 kl.11:11

Herregud, hun ga bare noen eksempler.. og hun sa OGSÅ at hun ikke var den mest orginale. Så hva i helvete klager dere på? :)
carine

26.jun.2009 kl.11:20

jeg har alltid vært enig med deg..men jeg må si jeg er litt uenig her altså!outfit, sko fra bianco? hva har det med saken og gjøre.folk skriver på kommentarer om de kan ha flere outfit, hvor de kjøper klærne sine fra.Det er jo ikke BARE dere fra topplisten som kan ha outfit å kjøpe sko fra bianco vettu.å det der med HEIA, det har blitt brukt leeenge.. ikke etter lars.jeg er sikker på at alle fra blogg eller noe har herma etter noen med noe. men man kan ikke kalle det SIN EGEN
katinka

26.jun.2009 kl.11:23

Det er det dummeste innlegget jeg har sett fra deg ;-)
Nora C

26.jun.2009 kl.11:25

Pleier å være ganske enig i ting du sier Julia. Men ikke i dette. Du vet jo f.eks ikke NOE om at det var Ulrikke som startet med "hei søtinger". Lars skriver jo "Hei alle søtiser og ikke søtiser" Det fleste sier jo det samme. Noen sier "Hei søte lesere", "hei søtiser", "Hei alle søtingr" osv, you see? Det var litt teit av deg å ta opp det om Ulrikke når du hele tiden får tilbakemeldinger om at du hermer mye etter Ulrikke. Ikke sånn frekt ment liksom, men skrivemåten din og Ida Wulff's er veldig like. Man kan jo sitte i det uendelige og si at det var Lars som fant opp 'heia', men det vet man ikke. Det er ingen som eier ord, men jeg er enig i deg at det er mange som bruker disse uttrykkene som jo er veldig uoriginalt ettersom det finnes drøssevis av andre bloggere som gjør det også.
Marlen

26.jun.2009 kl.11:32

Dette er eg heilt enig i.. Har vert på sååå mangen blogger som hermer syyykt etter dere.. Var innpå ein blogg, der det var ei som etterligna Ulrikke noe helt sykt. samme sveis samme kle og skrive måte.. hva faen er vitsen, prøve å havne på topplisten? Jises, be yourself people!!
KAREN JO

26.jun.2009 kl.11:33

jeg ble faktisk veldig glad da jeg leste dette innlegget. Takk for at du skrev det! har gått å irritert meg lenge på akkurat det der, det med at nesten alle bloggere hermer bokstavelig talt etter de store bloggerne. selvfølgelig er det lov med litt inspirasjon, men da må folk se til å skjønne forskjellen på inspirasjon og herming. det er rett og slett flaut. jeg ser spesielt mange under alderen av 15 år, som hermer big time etter annais. det er flaut det. så nå håper jeg du fikk riset hermerne litt på baken via dette innlegget!
Trà My

26.jun.2009 kl.11:39

Du skriver akkurat som om DU, og de andre bloggnavnene som du nevnte ovenfor har OPPFUNNET de utrykksordene. My ass, skjerp dæ! Sett dæ sjæl og de andre litt mer høyere opp da. Skal vi starte med å si kæm det va som lagde seg blogg innpå blogg.no først og da kanskje? Eller at det er flere som har extension FØR dæ, UL osv så velkommen etter. Og hvis du blir irritert bare pga tå de lille utrykksordene. Så slutt å gå å les i andres blogg enn de venna dine da. Dokker som forbilder? Siir du det, hahhahaa. Jaja, vær litt mer selvsikker. E det derfor du har klinet trynet ditt med full av brunkrem + tatt på fake hår? Tviler itj at du kommer te å godkjenne kommentarene anyway : )
SILAT - Silje Glorvigen

26.jun.2009 kl.11:43

Jeg har lest igjennom alle disse "negative" kommentarene fra andre bloggere og håper virkelig du tar det til deg..
Heidi

26.jun.2009 kl.11:48

Hmm... Ennå ikke sett en eneste som prøver å kopiere deg eller Lars eller noen... Siden det ikke er noe originalt dere bedriver tiden deres med! Dere forteller hva dere gjør til en hver tid, hva dere har på dere og hvor brune dere er. Sola må steke noe grenseløst i Molde, du? Så om noen andre gjør akkurat dette, har de kopiert dere eller er de like uorginale som dere er??
Line Amanda

26.jun.2009 kl.11:51

Huff. Dette blir bare for dumt Julia. Du synker så langt ned når du skrive slike innlegg. Håper du innser at du mister mange av leserene dines respekt for deg. Du vil virke så voksen, men husk at du bare er 16 år. Og når du vil skrive innsiktsrike og modne innlegg, blir det bare dumt å lese. Du har ikkje nok bakgrunnstoff eller erfaring til å skrive slike innlegg, og da dummer du deg bare ut. Sorry, men the truth hurts!
jaetta

26.jun.2009 kl.11:52

www.2gutter1jente.blogspot.comDette er min blogg og tar veldig gjerne mot kommentarer :) I mine øyne er den ganske normal, ikkeno herming.
verro

26.jun.2009 kl.12:34

hei hei ^^jeg er helt enig med deg, kan du lese bloggen min?,, håper ikke du synest den er en sånn meningsløs ting
Trà My

26.jun.2009 kl.12:53

Okeeiii, æ trudde du hadde dine EGNE meninger jeg. Du skrev innlegget sånn som du mente og forventet sikkert at mange skulle være enige med dæ. Men neeida. Og nå skal du redigere innlegget fordi MANGE innpå her synes du ikke er voksen? HAHAHA, Julia du er såå "orginalt" : ))
Silje Glorvigen aka Silat

26.jun.2009 kl.12:59

Takk Julia! :) Prøv på nytt og få meg mer inn i det du prøver å fortelle. Vil gjerne forstå.
Caroline

26.jun.2009 kl.13:14

Det er jo tross alt Julia sine meninger... Så hvorfor gidde å "pirke" på slikt? Mener hun at moldensere sier Heia, og ikke andre eller hva f hun mente.. Så er det d hun mener, end of discussion...Ha en fin dag, og la folk ytre meningene sine på sin egen blogg uten at de skal bli nedspammet med stygge kommentarer...
kristine

26.jun.2009 kl.13:54

Bra skrevet, og jeg skjønner hva du mener :)syns folk kritiserer litt vel mye uten grunn over her..
Hedda

26.jun.2009 kl.14:31

Å herreguud, alle henger seg opp i "heia". Whatever, sier jeg da. Dere henger dere opp i smådetaljer. Se ting i litt større perspektiv, folk!
Amy

26.jun.2009 kl.15:13

Bare fordi du fikk dårlig respons på innlegget ditt så skal du skifte mening og skrive et nytt et ? Hvorfor original er du da a !
Amy

26.jun.2009 kl.15:23

La folk få skrive en blogg som de vil. Det som gjør en blogg original er at de er ærlig og forteller om ja, f.eks hva de har på seg, hva de spiser, hva de gjør. Det er jo det som er originalt, så lenge det er sannheten. Det som ikke er originalt er å f.eks kopiere andre innlegg. Og hvordan man starter en setning er ikke akkurat det man er ute etter å lese i en blogg, man vil jo lese innlegget, og driter i åpnings setningen. Du begynner å bli for kjepphøy. Åssen forbilde er du da som har gått på melanotan, og tar konstant solarium ? Kan ikke si at du står frem som et godt forbilde bare fordi du stilte opp som en pr.kåt fjortis i Tv2 Hjelper Deg. Greit, alle feiler. Men fei din egen dørmatte før du feier andres. Ingen er perfekte, og på en blogg kan folk lyve så mye de vil for å virke perfekte, men jeg tror alle vet at det er det ingen som er.
jan banan

26.jun.2009 kl.17:12

do veldi sot kom her lille pige
Ida

26.jun.2009 kl.18:32

haha, skjønn det da folkens. jenta har ironi! synes det er tøft å lese bloggen hennes pga ironien. vær så snill spar dere hvis dere ikke skjønner hva hun mener, innerst inne skjønner dere det.heia? det er mange som sier det. men MÅTEN det blir sagt på! ikke det man sier, men MÅÅÅÅTEEEEN! så det var noen andre som skrev at det var måten det ble sagt på! måtte bare understreke det!altså. MÅTEN det blir sagt på, ikke hva som blir sagt. men MÅÅÅTEN.skjønner?
Ida

26.jun.2009 kl.18:34

hva vil dere oppnå med denne drittslengingen? julia er orginal på sin måte hun
Heisann

26.jun.2009 kl.21:33

Ironi er ingen bra ting på internett, med mindre den er 100% synlig. Når man snakker i ironi så har man vanligvis et annet tonefall enn vanlig, og da skjønner som regel de fleste det.
Natasha Markiewicz.M

28.jun.2009 kl.11:37

jeg elsker den toppen du har på bildet ditt ! : D
Veronica

30.jun.2009 kl.00:11

Du har så utrolig pent hår :)Syns du bør ha den fargen du har nå, ikke farg det lysere !Du er så utrolig pen du Julia, og de som sier noe annet er HELT klart misunnelig!

03.jul.2009 kl.22:12

Du har ikke lagt det ut på nytt? :P

Skriv en ny kommentar

hits